‏نمایش پست‌ها با برچسب خدا. نمایش همه پست‌ها
‏نمایش پست‌ها با برچسب خدا. نمایش همه پست‌ها

۱۳۹۱ مرداد ۱۴, شنبه

خدا آزادی رو آفرید، انسان...؟!

آندره ژید یه جمله ی جالب داره که میگه:
"خدا آزادی را آفرید و انسان اسارت را !"

دقیقاً درسته، خدا آزادی رو آفرید و اون رو به انسان بخشید، ولی انسان با استفاده از این آزادی، اسارت رو آفرید چه برا خودش چه برا بقیه موجودات. مثلاً باغ وحش، قفس و این جور چیزا برا پرندگان و حیوانات، سربازی و برده داری و کار اجباری برای اسیر کردن خود انسان ها!

بابا یه وقت چشم نخوره بشر با این همه نبوغ!
تا حالا این جانور دو پا تنها موجودی بوده که از دل آزادی اسارت رو آفریده! بزنین یه کف مرتّب به افتخار این همه نوآوری بشر! بقیش رو هم خودتون بهتر می دونین...

یه جمله ای چند وقت پیش تو یه وبلاگ دیدم که بی مناسب نیست اینجا نقلش کنم. تو اون وبلاگ نوشته بود:
"فقط انسانه که می تونه حتی از خود خر هم خرتر باشه! این قابلیتیه که در وجود انسان گذاشته شده و لا غیر..."

اینا یه جورایی باگ های زندگی و باگ های مغز انسانه! متأسفانه بیشتر از اون چیزی که تصور میشه باگ داره!

باشد که برنامه نویس مغز بشر یک فکر و اقدام اساسی برای حل این معضل خطیر بنماید!  آمین


***خدا بهترین ها رو برای ما میخواد، ولی...***

چند شب پیش داشتم یه مستندی می دیدم در مورد اینکه چه طور بچه ی انسان با انتخاب بهترین اسپرم و در بهترین شرایط ممکن به وجود میاد. واقعاً خارق العاده بود این همه هوشمندی و نظم دقیق! خیلی جالب بود...
این نشون میده که خدای آفریننده از همون لحظه ی اول بهترین ها رو برای ما و هم چنین برا همه ی موجودات میخواد، چرا که بهترین اسپرم انتخاب میشه تا یه انسان رو به وجود بیاره. این شاهکار خلقت و طبیعته، منتها متأسفانه انسان با این همه ظلمی که به خودش می کنه از مصرف غذاهای ناسالم گرفته تا تجاوز به حقوق دیگران، زندگی خودش رو به طرز خجالت آوری تلخ می کنه. ولی باز هم طبیعت و خلقت بهترین ها رو انتخاب می کنه، یعنی مثلاً یه پدر و مادر سیگاری که انواع غذاهای شیمیایی رو هم مصرف می کنن و بعد بچه ی اونا ناقص و با کلی عیب و ایراد به دنیا میاد، باز هم این بهترین شرایطی بوده که از بدن اونا بر میومده.
این که خدا بهترین ها رو برای ما میخواد فقط به دوران تولد مربوط نمیشه. این همه غذاها و میوه های طبیعی که برای مصرف انسان در طبیعت بوده که الآن هم مردم برای میوه های طبیعی یا ارگانیک حاضرن پول خیلی بیشتری بپردازن، نشون میده که آفریدگار مهربون در خوراک هم بهترین ها رو برای ما می خواد. اصلاً خود شرایطی که باعث پیدایش حیات در زمین بوده، بهترین شرایط ممکن با توجه به اوضاع فیزیکی زمین و موقعیت اون در منظومه ی شمسی بوده. تازه اینا چیزهایی هستن که ما شناختیم، واضحه که هنوز کلی ناشناخته های عجیب دیگه باقی مونده...

اما حالا سؤال اینجاست وقتی خدا بهترین ها رو برای ما میخواد، ما چرا خودمون با ظلم های مختلف زندگیمونو تباه می کنیم؟ چرا ما خودمون بهترین ها رو نمی خوایم؟ چرا فقط باید به فکر خودمون باشیم؟ این همه شگفتی در تولد هر نوزاد وجود داره، چرا آدم با وجود این همه کودک گرسنه فقط به فکر ازدیاد و پر کردن شکم بچه های خودش باشه؟ مگه بچه های دیگه آدم نیستن؟!
چرا این همه ظلم اجتماعی مختلف؟ مثلاً سربازی اجباری، کار اجباری کودکان، برده داری، جنگ و غیره. یعنی خدا اینا 
رو برا ما میخواد؟! یا خودمون بدبختی رو دوست داریم؟!
حتی کسانی که معتقد باشن این دنیا همش برا آزمایشه، باز هم شواهد نشون میده که خدا بهترین ها رو برامون میخواد. پس چه بهتر که ما هم بهترین ها رو برا خودمون و برای همه ی موجودات بخوایم، اینطور می تونیم با مهربونی خدا هماهنگ بشیم و حداکثر بهره رو ببریم و به کمال نزدیک شیم. به قول معروف:

چو خود کنی طالع خویش را بد / مدار از فلک چشم نیک اختری را

باشد که رستگار شویم!