۱۳۹۲ آبان ۱, چهارشنبه

پاکسازی، مهم ترین مزیت سرما خوردگی

بعد از اینکه از سفر قشم برگشتیم، در آخرین روز سفر، نصف افراد به طور دسته جمعی سرما خوردن، که بالأخره من رو هم گرفت! و بعد از یازده ماه سرما خوردم، که تا حالا سابقه نداشته اینقدر دیر به دیر سرما بخورم چون من سالی حداقل سه چهار بار سرما می خوردم. البته دلیلش هم واضحه، چون من الآن خام گیاهخوار هستم و به هر حال بدنم تا حد زیادی پاکسازی شده...
سرماخوردگی یه مقداری حال آدم رو می گیره، اما در عوض یکی از بهترین راه های پاکسازی سریع بدنه. من خودم در شب دوم سرما خوردگی، به شدت تب کردم و خیلی می لرزیدم، به طوری که وقتی رفتم زیر سه تا پتو، اصلاً عرق نکردم! چشم هام از شدت حرارت قرمز شده بود و کلی اشک می اومد و مغزم سوت می کشید، ولی من می دونستم که اینها همه طبیعی هستن و نباید جلوشون رو گرفت، بنابر این به جز میوه هیچی نخوردم، و البته در این مدت هم مثل روال عادی روزانه، هر روز حداقل 20 تا خرما خوردم (آخه یکی از مزایای خرما همین خاصیت آنتی باکتریال اون هست). فقط چند لیوان آویشن اونم به صورت خام (و نه حرارت دیده) خوردم و اون تب رو هم تحمل کردم. فرداش که از خواب بلند شدم، دیدم پایین پلک هام تبدیل شده به شوره زار! باورم نمیشد اینقدر اشک اومده باشه که حالا اینقدر نمک و شوره ازش باقی مونده باشه، هیچ وقت همچین چیزی ندیده بودم!
می دونیم که نمک یکی از سموم اصلی هست که تقریباً همه ی انسان ها اون رو وارد بدن خودشون کردن، و رسوب نمک در چشم ها باعث ضعیف شدن اونها و مشکلات دیگه میشه. بنابر این با دفع شدن نمک از طریق اشک، چشم ها پاکسازی میشه، و همینطور هم شد برای من. این نمک که اومد بیرون، سفیدی چشم من شفاف تر شد و با اینکه همچنان زیاد با کامپیوتر کار می کنم، اما کمتر از قبل دچار خستگی و سوزش چشم میشم. البته مشکل عینکی بودنم همچنان به قوّت خودش باقیه! 

خلاصه خوشحالم که بالأخره سرما خوردم چون من فقط 4 ماهه که خام گیاهخوار مطلق هستم و نمک رو هم به طور کامل حذف کردم، و اگرچه قبل از اون هم خیلی چیزا رو رعایت می کردم اما همچنان رژیم غذایی کاملاً طبیعی ای نبوده و بنابر اینلازم بود که حتماً پاکسازی بشه و شاید لازم باشه بازم در آینده دچار سرما خوردگی بشم! به هر حال من که شکرگذارم در طول سفر هیچ مشکلی نداشتم و سرماخوردگیم موکول شد به بعد از سفر. هر کس با تغذیه ی طبیعی آشنا باشه، دیگه ترسی از سرما خوردگی نداره چون می دونه که این فقط یه روند پاکسازی هست و برای ریشه کن کردنش، فقط کافیه از ورود سم بیشتر به بدن جلوگیری کرد.

به امید پاکسازی کامل...

*پی نوشت:
البته به علت مصرف زیاد گردو در مدت سرما خوردگی، تبخال زدم! اگرچه برای یک خام گیاهخوار مشکل چندانی به وجود نمیاره، اما به نظر من بهتره در دوران سرما خوردگی از مصرف هر نوع چربی دوری کرد...

هیچ نظری موجود نیست: