۱۳۹۲ آبان ۱, چهارشنبه

کیوی نارس، مضرتر از غذاهای پخته!

در مورد مضرات میوه های نارس که قبلاً هم اشاره کرده بودم، اما این بار یه تجربه ی تا حدی متفاوت داشتم.
چند هفته پیش یه جعبه کیوی خریدیم که ای کاش نمی خریدیم! چون همه ی کیوی ها سفت و نارس بودن! این شد که گذاشتیم برسن، اما اصلاً انگار نه انگار! معمولاً همه نیمه نارس می شدن و یا یه بخششون اونقدر می رسید که کپک میزد و اون یکی بخش همچنان نارس بود!
امروز هم من هوس کیوی کردم گفتم بذار یه وعده کامل بخورم، و اومدم اونایی که بیشتر رسیده و نرم بودن رو خوردم، حدوداً نیم کیلو که خوردم، علاوه بر اون احساس سوز همیشگی، دیدیم خون داره از دهنم میاد! بله، دهنم رو زخم کرده بود! اون احساس سوزشی که با خوردن کیوی یا هر میوه ی نارس دیگه ای میاد سراغ آدم، یه علامت هشداره! بنابر این میوه های نارس رو یا باید اصلاً مصرف نکرد یا فقط به طور گهگاه. متأسفانه وقتی میوه ای به طور نارس چیده بشه، دیگه هر چقدر هم بذاریم برسه، مثل حالت طبیعیش نمیشه هیچ وقت.
الآن اگه در مورد کیوی تو اینترنت سرچ کنین، می بینین که همه جا از فواید کیوی و اینکه مثلاً 4 برابر پرتقال ویتامین ث داره صحبت کردن، اما کمتر جایی در مورد افتضاح بودنش به خاطر نارس بودن نوشتن.
کیوی نارس حتی از خیلی از غذاهای پخته ی گیاهی هم مضرتره چون اون غذاها هر ضرری که دارن حداقل دهن آدم رو زخم نمی کنن! ضمناً بعضی وقت ها یه حالت تهوع هم در اثر خوردن میوه های نارس میاد سراغ آدم که همه ی اینها حکایت از سمی بودن میوه ی نارس دارن...

من سعی می کنم از این به بعد فقط میوه ی رسیده مصرف کنم و این دیگه وظیفه ی بازاری ها و مخترعان هست که راهی رو پیدا کنن برای عرضه ی میوه های رسیده و تازه در بازار، چون هر میوه ای رسیده باشه، قطعاً تو دل ما جا داره! 
دست اندرکاران توزیع مواد غذایی! آیا این درسته که شما پول بگیرین و آخر سر میوه ها و غذاهایی که به ما می رسه، نه تنها بی خاصیت که حتی مضر باشه؟!

به امید بیدار شدن وجدان ها!

*پی نوشت:
بماند که خودمون هم مقصریم که می خریم، ولی به هر حال این گناه نیست که آدم هوس میوه های خوشمزه کنه! متأسفانه بعضی میوه ها اصلاً طبیعیشون تو بازار گیر نمیاد وگرنه تو دل ما گیاهخوارا جا دارن! 


نظرات در اون یکی وبلاگم:
نیم کیلووووووووو؟
چه خبره عمو؟
حالا خوب شد فهمیدید دهانتون داره خون میاد، مگر نه فکر کنم الان باید این مطلب رو از بیمارستان ارسال میکردید.
.
.

اینجور که من شنیدم، تقریبا همه ی میوه های نرسیده، برای بدن ضرر دارند، ولی نمیدونم چرا "چغاله" جزئشون نیست.تازه میگن کلی هم خاصیت داره.
؟؟؟


جواب:
آخه من روزی دو کیلو میوه می خورم، نیم کیلو که چیزی نیست! فقط همون مسئله ی نارس بودن بود که دردسرساز شد...

در مورد میوه های نارس، بله، همه ی میوه های نارس مضر هستن و هیچ حیوانی هم میوه ی نارس نمی خوره. چغاله بادام هم ضرراتی داره و برای بعضی ها حساسیت زا هست، ضمن اینکه هسته ی اون هم سیانور داره (به خصوص اگه تلخ باشه) و میشه گفت خوشمزه هم نیست واسه همین به زور نمک اون رو می خورن که خودش میشه یه معضل دیگه...
البته اگه بخوایم نسبی صحبت کنیم، چغاله بادام از بقیه ی میوه های نارس بهتره و کمتر ضرر داره ...

هیچ نظری موجود نیست: