۱۳۹۱ دی ۱۴, پنجشنبه

* کشفیات جدید من در مورد لیمو شیرین و پوست مرکبات

با توجه به اینکه الآن بیشتر از یک ساله در مورد تغذیه، سلامتی و طبیعت تحقیق می کنم، هر چند وقت یه بار نکات جدید کشف می کنم که خیلی جالب و لذتبخشه!
در مورد لیموشیرین یه کشف جالب داشتم چند روز پیش، یعنی تا قبل از این نه جایی خونده بودم و نه متوجه شده بودم. از اونجایی که طبق عقیده ی بسیاری از متخصصین تغذیه ی طبیعی، هر چیزی که مزه ی تلخ بده، تا حدی برای بدن سمّیه (هر چند ممکنه اثرات مثبت هم داشته باشه)، بنابر این لیموشیرین هم وقتی تلخ میشه در واقع سمّی میشه. درسته؟

ولی نکته ی جالب اینجاست که لیموشیرینی که نارس باشه، خیلی سریع تر از یه لیموشیرین رسیده تلخ میشه! به طوری که وقتی اون رو 4 قاچ می کنیم، نوبت به قاچ چهارم که میرسه کمی تلخ میشه، در حالی که لیموشیرین رسیده، فرصت کافی رو به ما میده که همش رو مثل نارنگی بخوریم!

نکته ی دیگه اینکه من چند وقت پیش، پوست نارنگی هایی که سالم بودن رو گذاشتم جلو آفتاب و پشت بخاری که خشک بشن، بعد اونا رو آسیاب کردم و شد پودر خمیر دندان طبیعی! الآن چند شبه دارم استفاده می کنم، واقعاً عالیه و دندون ها رو خیلی خوب سفید می کنه. حالا میگن پوست لیمو بهتر هم هست. فصل لیمو ترش که گذشت و ما هم امتحان نکردیم، اما پوست لیمو شیرین رو هم به همین روش تبدیل به خمیر دندون کردم، در سفید کردن دندون ها خیلی مؤثره، ولی یه مقداری سوزش در دهن ایجاد می کنه!

حالا ببینیم تجربیات بقیه ی افرادی که از مواد طبیعی برای تهیه ی خمیردندان استفاده می کنن چیه. متخصصین طب سنتی هم در این زمینه راهکارهای خوبی بلدن، بنابر این چه بهتر که استفاده کنیم و خمیردندان های مضر شیمیایی رو فراموش کنیم، چون اونقدر ناکارآمد هستن که حتی جلوی بازسازی طبیعی دندونا رو هم می گیرن! (به دلیل گلیسرین شیمایی، که قبلاً در موردش نوشته بودم...)


لینک این مطلب در اون یکی وبلاگم:

هیچ نظری موجود نیست: