۱۳۹۱ آبان ۲۷, شنبه

* کتاب راز موفقیت آنتونی رابینز و این روزهای من...

دو روزه که شروع کردم به خوندن کتاب راز موفقیت آنتونی رابینز (نسخه ی موبایلش_ چون موقعی می خونمش که در مغازه بابام بهش کمک می کنم) و فعلاً یک چهارمش رو خوندم، کتاب بسیار خوبیه و خوندنش رو به همه توصیه می کنم. البته شرایط مردم آمریکا با ما یه مقداری فرق داره، ولی به هر صورت موفقیت در هر زمان و مکانی امکان پذیره.
موقع خوندن این کتاب، داشتم به این فکر می کردم که افرادی مثل آنتونی رابینز که واقعاً خودشون از یه زندگی سخت به موفقیت رسیدن و واقعاً هم به هزاران نفر کمک کردن، هدفشون اونقدر بزرگه که پول در مقابلش هیچی نیست ( و خوشبختانه در این دنیا هنوز از اینطور افراد که چیزای مهم تر از پول هم براشون وجود داشته باشه، داریم) ولی خب با توجه به شرایط جامعه، عقل و منطق حکم می کنه که بابت تلاش برای بهبود زندگی مردم، یه پولی هم گیر خودشون بیاد که به یه معامله ی برنده-برنده تبدیل بشه، و واقعاً هم ارزش داره آدم یه مقدار پول برای یادگیری چیزای اساسی و به درد بخور برای زندگی خرج کنه، هر چی باشه ارزشش بیشتر از پولیه که برای لوازم خانگی خرج می کنیم...
البته ای کاش پول اینقدر مهم نبود و رضایت و لذت در درجه ی اول اهمیت می بود، منتها با توجه به شرایط فعلی دنیای ما، فعلاً پول اجتناب ناپذیره. به امید روزی که ارزش هر چیزی با یه تیکه کاغذ سنجیده نشه، چون معیار درستی نیست، همونطور که نمیشه محبت رو با متر اندازه گرفت!

باشد که رستگار شویم!

هیچ نظری موجود نیست: