۱۳۹۱ مرداد ۱۴, شنبه

ورزش به شیوه ای مفیدتر

با این که همیشه سعی کردم به دنبال راه های سالم زندگی کردن باشم، اما خب به هر حال تا حالا نتونستم خیلی چیزا رو اجرا کنم ولی بالأخره لازمه که تغییرات مثبت رو در زندگیم تکمیل کنم تا بشه به نتیجه ی ایده آل رسید. با این که رژیم غذایی خام گیاهخواری خیلی به من کمک کرده، اما بازم یه سری جزئیات بود که من بی خبر بودم و از وقتی خبردار شدم و اجرا کردم، نتیجه بهتر شده. مثلاً اینکه مغزها و دانه ها رو نباید همزمان با میوه های شیرین (مثل خرما) خورد، چون چیزهای چرب هضمشون وقت خیلی بیشتری می گیره و خب نباید تداخل ایجاد بشه. و یا این که نشاسته و چیزهای شیرین، و هم چنین نشاسته و پروتئین نباید همرمان با هم مصرف شن. به هر حال برای گرفتن نتیجه ی مطلوب، می بایستی یاد بگیریم درست و سازگار با اصول و قوانین طبیعت غذا بخوریم. و خیلی جزئیات دیگه که خودم هم تازه متوجه شدم. اگه انگلیسی بلدین، پیشنهاد می کنم حتماً در خبرنامه ی سایت آقای Fredrick Patenaude عضو بشین که اطلاعات بسیار مهمی رو راجع به تغذیه به اشتراک می ذاره:

اما یکی از مهم ترین ارکان سلامتی، ورزش هست که متأسفانه خودم هم همیشه نسبت بهش بی توجه بودم و این باعث شده که از نظر سلامتی ضرر کنم. اما به هر حال بدن ما نیاز به ورزش و تحرک داره و اگه تکنولوژی اجبار رو برای تحرک حذف کرده، به هر حال ما باید خودمون اراده داشته باشیم که به فکر سلامتیمون باشیم و اتفاقاً می تونیم از مسئله ی عدم نیاز به تحرک در زندگی شهری و تکنولوژی به نفع خودمون استفاده کنیم، چون می تونیم زمان بیشتری رو به تحرّک توأم با لذت و ورزش های مورد علاقه ی خودمون اختصاص بدیم و این واقعاً به نفع سلامتی جسمی و روحیمونه، به شرطی که از خودمون غافل نشیم. من عاشق تکنولوژی هستم و قطعاً خیلی خوبه، ولی اگه قرار باشه 7 روز هفته و هر روز هم 20 ساعت پای کامپیوتر باشیم، سبک زندگی سالم و جالبی نیست. تعادل یکی از مهم ترین قوانین در طبیعت و خلقته و لازمه که در کار و زندگیمون تعادل داشته باشیم.

قبلاً پیش اومده که ورزش کنم، منتها متأسفانه هر دفعه، حداکثر یک ماه استمرار داشتم و بعد از یه مدت رها کردم. اما الآن چند روزیه که دوباره ورزش رو شروع کردم و این بار واقعاً میخوام استمرار داشته باشم در ورزش و برای همیشه ادامه بدم، منتها برای افزایش انگیزه و هم چنین برای استفاده ی بهینه از زمان، همراه با زمان، پادکست هم گوش میدم که از بلندگوهای کامپیوترم پخش میشه، و اینطوری خیلی لذت بخش تره و اصلاً متوجه گذشت زمان نمیشم. پادکست های مختلف راجع به موضوعات مختلف، از پادکست های رادیو کالج پارک گرفته تا "آی پالس" به این ورزش، همراه با ورزش اطلاعات عمومیم بالاتر میره و به خصوص که من دوست دارم همیشه از زمان برای یادگیری استفاده کنم، این شیوه خیلی بهتره یا ورزش خشک و خالی.
با توجه به این که زمان هر پادکست معمولاً بین 30 دقیقه تا یک ساعته، اینه که کاملاً هماهنگه با میزان ورزشی که ما در هر روز نیاز داریم.
امیدوارم بتونم این رویه رو ادامه بدم و خستگی کمرم که چند ساله اذیتم می کنه و در واقع ناشی از غفلت های خودمه، به طور کامل خوب بشه. فعلاً بارفیکس، شنا سوئدی و به ویژه نرمش های مخصوص کمر رو انجام میدم، تا بعد یواش یواش حرفه ای تر بشم و برم سراغ ورزش های دیگه. البته ورزش های جمعی با دوستان هم حال و هوای خاص خودش رو داره ولی من فعلاً با این سبک ورزش خانگی راحتم و برام بهتره.
هم چنین ورزش، واقعاً بازدهی کارم رو بیشتر می کنه و قدرت تمرکز رو بالاتر می بره که باعث میشه از بقیه ی زمان، بشه بهتر استفاده کرد با راندمان بالاتر.
به هر صورت، زندگی خیلی زیبا، ارزشمند و دوست داشتنیه. سعی کنیم قدرش رو بدونیم قبل از این که متضرر بشیم...

باشد که سالم و رستگار شویم 


نظرات دوستان:
یه نکته هست اونم اینه که همیشه باید توی هر ورزشی احتیاط کرد ! خیلی از ورزشا هستن که سلامتی به بدن میدن اما بعضی از نقاط بدن رو داغون میکنن ! مثلا ورزش رزمی خیلی خوبه تنفسمو عمیق کرده عضله سازی شده بدنم اما زانو و کمر منو دچار مشکل کرده ! با اینکه خیلی احتیاط میکنم !


پاسخ من:
کاملاً درسته. ورزش هایی مثل فوتبال، کشتی و هم چنین کوهنوردی، فشار زیادی روی مفاصل میارن. به نظر من شنا بهترین ورزشه البته اون رو هم مثل هر ورزش دیگه ای باید به درستی و با رعایت اصولش انجام داد...

هیچ نظری موجود نیست: