۱۳۹۱ مرداد ۱۴, شنبه

*** ارزش زندگی... ***

تا حالا خیلی پیش اومده که به خودمون بگیم: "امروز سخت ترین روز زندگیه" و این حرف ها، که البته درست هم هست مضاف بر اینکه سختی های زیاد در یک روز چندان وحشتناک نیست، اما همین سختی ها وقتی هر روز تکرار بشه... واقعاً آزار دهنده هست.
تمام سختی هایی که گفته میشه وجود داره از بحران های اقتصادی و بحران آب و هوا و سایر مشکلات مزخرف اجتماعی، اگه آدم تسلیم نشه، واقعاً نمی تونه چیزی از ارزش زندگی کم کنه.
مثلاً اگه فکر می کنیم الآن بدترین و سخت ترین دوران در طول تاریخه، خوبه از اون طرف این رو هم به یاد داشته باشیم، روزی که اولین بمب اتمی در هیروشیما منفجر شد که روز وحشتناکی بوده واقعاً! ولی آیا بعد از اون دنیا به آخر رسید؟ حالا امروز هم آیا واقعاً بدتر و بحرانی تر از اون روزه؟ پس در هر صورت جهان به آخر نمی رسه و چه خوبه که همیشه در تمام سختی ها این حقیقت یادمون باشه که که حداقل وحشت و استرس زائد تولید نکنیم برا خودمون!
در حال حاضر من از نظر اقتصادی در تنگنا هستم که واقعاً جلوی خیلی از کارهامو گرفته و صادقانه بگم، بعضی وقت ها ناراحت و عصبی هم میشم، ولی وقتی ارزش زندگی رو به یاد میارم، می بینم همه ی مشکلات در برابر عظمت زندگی، حقیر و ناچیز هستن.
امیدوارم اوضاع هر روز بهتر بشه، ولی فقط در صورتی موفق خواهیم شد که همیشه جذابیت و ارزشمندی زندگی رو به یاد داشته باشیم و سعی کنیم هر چه بیشتر لذت ببریم. در واقع باید طبق گفته ی بزرگان و خردمندان عمل کنیم و هر روز رو طوری زندگی کنیم که حداقل در اون روز، برنده بوده باشیم. هر چند سخته ولی به هر حال شدنی هست. خوشبختانه اگه این رویه ی "زندگی ایده آل در یک روز" ادامه پیدا کنه، بعد از چند سال تغییرات بزرگی در زندگی به وجود میاد و قطعاً نتایج مثبتی می گیریم...
ضمناً از وقتی کلاً به اخبار گوش نمیدم احساس خیلی بهتری دارم. رسانه ها الآن فقط استرس وارد می کنن در حالی که وظیفه ی رسانه اینه که راه حل ها رو هم ترویج بده. بنابر این یه رسانه ی ناکارآمد به درد نمیخوره آدم وقتش رو تلف کنه برا شنیدن اخبار مغرضانه. متأسفانه رسانه های تلویزیونی همشون ناکارآمد تشریف دارن،چه ایرانی و چه خارجی. من فقط بعضی وقت ها که فرصت میشه تله تکست شبکه سه رو می خونم (صفحات 460 (اخبار فناوری)، 490 (طنز و سرگرمی)، 600 (راه موفقیت)، 640 (اخبار علمی) و بعضی وقت ها هم صفحه ی 660 (بخش روانشناسی)) فیلم های علمی و مستند هم اگه فرصت بشه می بینم. بقیه ی تلویزیون دیگه اضافیه به نظر من! فیلم خوب هم بخوام ترجیح میدم دی وی دی شو بگیرم که هر وقت فرصت داشتم نگاه کنم چون منطقی نیست من بقیه ی برنامه های زندگیم رو ول کنم و سر ساعت بشینم پا تلویزیون واسه فلان برنامه!
تو خیلی از کتاب های مرتبط با سلامتی، توصیه شده که به اخبار گوش ندیم، و من که تجربش کردم میگم کاملاً درسته! نگران نباشید، بی خبر نمی مونید! بالأخره الآن عصر، عصر ارتباطاطه و از اینور و اونور راجع به هر موضوعی خواهیم شنید. مثلاً وقتی تو بازار قدم می زنیم و می بینیم که قیمت ها رفته بالا، دیگه چه دلیلی داره شب بشینیم پای اخبار همین چیزایی که دیدیم رو دوباره بشنویم!
خوشبختانه اینترنت تمام این کاستی ها رو جبران کرده. باشد که بیشتر و بهتر ازش استفاده کنیم و به این طریق، بیشتر قدر و ارزش زندگی رو بدونیم...

هیچ نظری موجود نیست: