۱۳۹۲ اسفند ۲۷, سه‌شنبه

به مناسبت نوروز 1393


خب سال 92 هم با همه خوبی ها و ناخوبی ها! به پایان رسید و کم کم داریم باهاش خداحافظی می کنیم.
شخصاً برای من سالی پر از تجربیات جدید بود. البته مشکلات و ناکامی های مختلف زیادی هم برام رخ داد ولی روی هم رفته، از سال های قبلی خیلی بهتر بود و از این بابت خوشحال و سپاسگزارم. امیدوارم سال بعد همه ی ما شاهد دنیایی زیباتر و شادتر باشیم.
من احساس می کنم نسبت به سال قبل خیلی رشد کردم و آدم بهتری شدم. امیدوارم در سال جدید باز هم آدم بهتری بشم و بتونم تمام عادات بدی که باقی مونده رو ترک کنم و عادات خوب بیشتری جایگزین بشه.
امیدوارم در سال 1393، تواناییم بیشتر بشه بتونم به افراد بیشتری کمک کنم و دوستان خوب بیشتری پیدا کنم.
امیدوارم از این به بعد باز هم افکارم رو اصلاح کنم چون این اولین پله ی وجودی ما هست. یکی از اتفاقات خوبی که امسال افتاد این بود که حقیقت راه راستی و درستی و آگاهی بر من آشکار شد. این راه خیلی هم ساده هست، یعنی در واقع سه اصل که با رعایت اونها خوشبختی امکانپذیر خواهد شد: "پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک"
البته من قبلاً هم به این سه پند زیبا اعتقاد داشتم و کم و بیش نتایجش رو هم دیده بودم، اما امسال با توجه به اتفاقاتی که برام افتاد و از طرف دیگه، با افزایش مطالعات و تجربیات خودم، دیگه واقعاً به اینکه: "راه در جهان یکی است و آن راه راستی است" ایمان آوردم و امیدوارم با همین ایمان ادامه بدم و همیشه در راه راستی و درستی باقی بمونم.
به هر حال خودشناسی و خودسازی یه راه طولانیه که لذت و ارزشش به خود راهشه و پیمودن همین راه. امیدوارم در سال جدید همه ی ما بیشتر به خودشناسی توجه کنیم.

سال نو رو به همه ی دوستان و بازدیدکنندگان وبلاگم تبریک میگم. امیدوارم در سال جدید بتونم با مطالب خوب، همچنان در خدمتتون باشم و فضایی ایجاد شه که بیشتر از هم دیگه یاد بگیریم...

همچنین دوستی یه متن زیبا برام ایمیل کرده که خیلی آموزنده بود برام و به همین خاطر اینجا هم اون رو با شما عزیزان به اشتراک می ذارم:

يادم باشد که زيبايي هاي کوچک را دوست بدارم حتي اگر در ميان زشتي هاي بزرگ باشند
يادم باشد که ديگران را دوست بدارم آن گونه که هستند ، نه آن گونه که مي خواهم باشند
يادم باشد که هرگز خود را از دريچه نگاه ديگران ننگرم
که من اگر خود با خويشتن آشتي نکنم هيچ شخصي نمي تواند مرا با خود آشتي دهد
يادم باشد که خودم با خودم مهربان باشم
چرا که شخصي که با خود مهربان نيست نمي تواند با ديگران مهربان باش
******************************************
عمري با حسرت و اندوه زيستن نه براي خود فايده اي دارد و نه براي ديگران. بايد
اوج گرفت تا بتوانيم آن چه را که آموخته ايم با ديگران نيز قسمت کنيم .
 ******************************************

نوروز پیروز
با آرزوی بهترین ها

معین

هیچ نظری موجود نیست: