۱۳۹۱ آبان ۲۷, شنبه

واقعاً اینقدر ارزش داره؟!

دیشب رفته بودم فتوکپی، بعد اونجا دیدم قبل از من یه آقایی اومده کپی گرفته و چون اندازه ی برگه ای که داده کپی کنه، A5 بوده، 50 تومن داد به مسئول کپی و بعد که اون اعتراض کرد، گفت که چون نرخ کپی در اندازه ی A4 صد تومنه، پس A5 چون نصف اونه، میشه 50 تومن! ولی مسئول کپی می گفت که نرخ همه یکیه، و بعد اون مشتریه که می خواست بازم توضیح بده، طرف با یه حرکت عقده وارانه، کاغذ رو از دست مشتری گرفت و پاره کرد!
من با خودم فکر می کردم که بابا حالا 50 تومن مگه چقدر ارزش داره، و اگه اون مشتری برخورد ملایم تری داشت و می گفت که تا حالا در مورد این قانون نمی دونسته و یا پول خرد نداره، قضیه حل میشد. هم چنین با پاره کردن کاغذ مشتری، مشکلی از مسئول فتوکپی حل نمیشد بلکه تازه بابت اون کاغذ و جوهر هم ضرر می کرد! پس بهتر نمی بود اگه اونم یه کم گذشت می داشت؟!

50 تومن که قبلاً هم چیزی نبود، چه برسه به الآن با این نرخ بالای دلار، که میشه چیزی حدود یک و نیم سنت! لابد این دو نفر بعد از این ماجرا، بازم می شینن واسه بقیه از افتخارات و تمدن هفت هزار ساله تعریف می کنن!

هیچ نظری موجود نیست: