۱۳۹۱ مرداد ۱۴, شنبه

ای مخالفین گیاهخواری! بخونین...

ای مخالفین گیاهخواری! و به خصوص ای اون دسته از مخالفینی که فقط به این دلیل که نمی تونین گوشت رو ترک کنین با گیاهخواری مخالفین!

بابا یه خورده انصاف به خرج بدین! شما می خواین یه نفر رو تحقیر کنین بهش میگین چی؟! میگین: "چوپان"!
به افراد خشن و سنگدل میگین چی؟! میگین: "قصاب"!
حالا با این حساب چه طور خودتون گوشت می خورین؟ شما که مشاغل مرتبط با گوشت رو پست حساب می کنین! چه طور حاضرین برای گوشت، پولتون رو بریزین به پای مشاغلی که اونا رو در شأن انسان نمی دونید؟!

تازه تو دادگاه های بعضی کشورها، شهادت قصاب ها قابل قبول نیست چون میگن واقعاً از نظر روانی مشکل پیدا می کنه کسی که هر روز بکشه. خب درست هم هست، ولی آیا با این حساب قاضی اگه گوشت بخوره مجازات میشه؟! نه؟!
آخه چرا؟! خب اگه اون قاضی گوشت می خوره، یه قصابی هم باید باشه که برای پر کردن شکم اون بکشه. البته می دونیم که قوانین همچین عادلانه هم نیست...

حالا چه بدونید چه ندونید، گوشت حیوانات برای سلامتی انسان و محیط زیست به شدت مضره و همینه که وضع رو به این بدی رسونده، ضمن اینکه به اقتصاد هم خسارات زیادی وارد کرده و و اگه به همین منوال ادامه داشته باشه نمیشه انتظار اوضاع بهتری داشت. در این مورد هرگونه شکی دارین، در موردش جستجو کنین. در پست های قبلی همین وبلاگ بهشون پرداخته شده...

ما گیاهخوارا کشاورزی رو شغل شریفی به حساب میاریم البته کشاورزی ارگانیک و اصولی نه کشاورزی ای که محیط زیست رو نابود کنه و آخرش هم یه محصول آشغال با کلی سموم و کود شیمیایی و بی خاصیت بده به مردم فقط برای پر کردن جیب انسان نماها.

واقعاً وقتشه در زندگیمون بازنگری بکنیم. این سؤال خیلی مهمیه که بالأخره هر انسانی باهاش مواجه میشه...


*پی نوشت:
قصد من از این نوشته نکوهش و یا تعیین تکلیف برای دیگران نبود، من فقط می خوام یه بار هم که شده از زاویه ی دیگه ای به قضیه نگاه کنین. همین!

باشد که به صلح واقعی برسیم!

پی نوشت:
بعضی از دوستان لطف کردن در اون یکی وبلاگم کامنت گذاشتن. برای خوندن نظرات دیگران و ادامه ی این بحث، به لینک زیر مراجعه کنید:

هیچ نظری موجود نیست: