۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه


سلام دوستان

Adblock یک افزونه مفید و قدرتمند برای جلو

گیری از بازگذاری تبلیغات ناخواسته در زمان وبگردی شماست. این افزونه واقعاً عالیه و برای دو مرورگر "گوگل کروم" و "سافاری" قابل استفادس.

افزونه AdBlock برای گوگل کروم: http://chromeadblock.com/

افزونه AdBlock برای سافاری: http://safariadblock.com

من هم که این افزونه رو امتحان کردم و خیلی کنجکاو شدم، به سازنده این افزونه که قبلاً در شرکت گوگل و چند شرکت دیگه کار می کرده و کارش رو به خاطر ساختن این افزونه رها کرده! (تو سایتش نوشته بیشتر از دو هزار ساعت وقت صرف این افزونه کرده) ایمیل زدم و درخواست مصاحبه دادم، و ایشون هم خیلی با لطف و صمیمیت درخواست منو قبول کردن...

و اما مصاحبه که متن انگلیسیش پایین این متن فارسیشه:

1. لطفاً خودتون رو معرفی کنین.

من Michael Gundlach هستم، 30 ساله، و با یک زن شگفت انگیز به نام "کتی" ازدواج کردم.

من برنامه نویسی رو از 8 سالگی شروع کردم، و برای تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، به دانشگاه جورجیا رفتم.


2. هدف شما از ساختن افزونه AdBlock چی بوده؟ چه زمانی این پروژه رو شروع کردین؟ و با چه زبان برنامه نویسی ای اونو نوشتین؟

من از پروژه AdBlock Plus در فایرفاکس الهام گرفتم. اونا هیچ برنامه ای برای ساخت ورژن گوگل کروم نداشتن، پس من افزونه AdBlock رو در سال 2009 برای گوگل کروم نوشتم، و در سال 2010 اپل از من خواست تا نسخه سافاری رو هم بسازم. برای ساخت این افزونه از JavaScript، HTML و CSS استفاده شده.

من Adblock رو به خاطر اینکه از تبلیغات غیر اصولی به شدت بیزارم نوشتم. آمریکا یک فرهنگ مصرف گرا رو توسعه داده که مردم چیزهایی رو می خرن که به اونا نیاز ندارن و هم چنین چیزهایی که پولش رو هم ندارن، که در نتیجه همیشه مقروض و بدهکار باقی می مونن.

در بسیاری از تبلیغات از س.ک.س برای فروش محصولاتشون استفاده می کنن، که اینکار باعث پست شدن ارزش زنان و سلطه گری بر مردان میشه. کسانی که به اعتیادهای جنسی و غیر اخلاقی مبتلا میشن، در اثر دیدن تبلیغاتی که جامعه ما تولید می کنه به بیراهه کشیده میشن.

بنابراین، با کمک به مردم برای بلوکه کردن تبلیغات، من به مقدار کمک کمک می کنن که از مصرف گرایی رها شن، که زنان با مردان برابر باشن، و به مردان کمک می کنم که با س.ک.س زیر سلطه نرن. من از این بابت خوشحالم!

هم چنین، من یکی از پیروان عیسی مسیح هستم، و این چنین اهدافی کاملاً با ارزش های مسیحیت انطباق داره. و البته جدای از دلایل عقیدتی، تبلیغات به خودی خود حواس ما رو پرت می کنن و آزار دهنده هستن و پهنای باند رو اشغال می کنن.

یکی از کاربران به من گفت که با کمک َAdBlock که تبلیغات شفاف و پرنور رو بلوکه می کنه، از سردرهای میگرنی و شدید خلاص شده. یک رهبر روحانی به من گفت که AdBlock رو به اعضای کلیساش پیشنهاد می کنه به خصوص برای اونایی که نیاز به کمک دارن تا از اعتیادهای جنسی رها شن.

یه کاربر از ارتش به من گفت که AdBlock وبگردی رو براش بسیار راحت تر می کنه چون خط های اینترنت اکثراً محدودیت در پهنای باند دارن (البته من اینجا اضافه کنم یه وقت فکر نکنین محدودیتشون در حد ایرانه! بلکه محدودیت به سبک آمریکایی!_معین)

یک کاربر نابینا به من گفت که AdBlock کمک می کنه که صفحات رو دقیق تر بخونه چون "صفحه خوان"(Screen Reader) می تونه همه تبلیغات رو نادیده بگیره.

تجربیاتی از این قبیل به من کمک می کنه که ادامه بدم :)


3. آمارها چه طور بودن؟ چند نفر این افزونه رو دانلود کردن (برای گوگل کروم و سافاری)؟

من در مورد دانلودها نمی دونم، اما بیشتر از 2 و نیم میلیون کاربر فعال در 7 روز هفته، اونو برای گوگل کروم دانلود کردن، و حدود 1 تا 2 میلیون نفر برای سافاری. سافاری آپدیت های AdBlock رو به طور اتوماتیک به کاربران نمیده، بنابراین من آمار کاربرانی رو که تا قبل از اضافه کردن کد آمارگیر، اونو دانلود کردن، ندارم


4. آیا تا حالا از آژانس های تبلیغاتی و یا شرکت های بزرگ به خاطر بلوکه کردن تبلیغاتشون شکایتی دریافت کردین؟ آیا این در آمریکا قانونیه؟

تنها شکایتی که دریافت کردم، یه شکایت غیر رسمی بود: بعد از این که من AdBlock رو برای سافاری در کنفرانس توسعه دهندگان اپل در سال 2010 نمایش دادم، یه مردی جلو اومد و گفت که برای یه شرکت خبری/تبلیغاتی بزرگ کار می کنه و اونا از من متنفرن، اما خودش AdBlock رو دوست داره!

من فکر می کنم که بیشتر تبلیغات چی ها می فهمن که کسانی که AdBlock رو نصب می کنن کسانی هستن که کمتر روی تبلیغات کلیک می کنن. اگر چه اونا میخوان کاربران تبلیغاتشونو ببینن، اما من فکر می کنم این حق کاربره که بخواد صفحه های اینترنت رو با تبلیغات یا بدون تبلیغات ببینه.

من کشوری رو نمی شناسم که در اون خصوصی سازی نحوه دیدن وب سایت ها در یک مرورگر وب غیر قانونی باشه.


5. برنامه شما برای AdBlock در آینده چیه؟

در آینده نزدیک، امکانات بیشتر اضافه میشن. به دلیل پشتیبانی ناقص مرورگرها، AdBlock قادر به بلوکه کردن تبلیغات داخل بازی های فلش یا ویدیوهای غیر از سایت یوتیوب نیست. تیم گوگل کروم پشتیبانی بهتری رو برای AdBlock اضافه کردن، بنابراین احتمالاً بتونم این ویژگی رو بعد از این که کار تیم کروم تموم شد اضافه کنم، من کاربران من آپدیت ها رو به صورت اتوماتیک دریافت خواهند کرد. (این امکان برای کاربران سافاری وجود نداره، اما شما می تونین اگه این ویژگی رو می خواین، در مکینتاش هم در گوگل کروم استفاده کنین.)

در آینده دور، من دوست دارم ببینم که عده زیادی از Ad Blocker ها استفاده می کنن و تبلیغات چی ها مجبور باشن به علاقه های کاربر توجه بیشتری نشون بدن.

در یک دنیای کامل، هر تبلیغی باید ساده و خوشایند باشه که هیچ کس نخواد اونو بلوکه کنه. من شک دارم که اتفاق بیفته، اما این فوق العادس که کاربران بتونن با یک کلیک ساده، این قضیه رو تنظیم کنن و فقط تبلیغاتی که مورد پسند اوناست نمایش داده شن، مثل "فقط تبلیغات متنی" یا "تبلیغاتی که غیر اخلاقی نباشن" یا "فقط تبلیغاتی که مطابق با عادت های جستجوی من باشن".

این هدف حمایت گسترده ای از تبلیغات چی ها رو می طلبه، بنابراین در حال حاضر تنها قابلیت تنظیمی که در AdBlock وجود داره اینه که "فقط تبلیغات متنی گوگل در جستجوها نمایش داده بشن"، که پیدا کردن این ویژگی توسط افزونه نیازی به حمایت گوگل نداره.


6. از چه زمانی برنامه نویسی رو شروع کردین؟ اولین علاقه مندی های شما در دنیای تکنولوژی چی بودن؟

برادرم 13 سال از من بزرگتره، و وقتی اون به دانشگاه می رفت من 8 سالم بود. اون به من کمک کرد برنامه نویسی رو با زبان BASIC روی کامپیوتر 286 PC پدرم شروع کنم. من با بازی های واقعاً ساده شروع کردم، مثل "برنامه پرتاب نیزه المپیک" که در زبان پایتون نوشته میشد

for i in range(80):

print ' ' * i + '*'

اما مطمئنم در BASIC خیلی بی نظم بودم. من یه کتاب پر از برنامه های BASIC از کتابخونه گرفتم و از وسطاش خوندمش، و بازی های QBASIC گوریل و Nibbles رو روی کامپیوتر کار مادرم اصلاح کردم.

من یک برنامه خاطرات روزانه نوشتم با استفاده از یک انیمیشن ASCII که سرآغاز یک خاطره بود. من عاشق برنامه نویسی بودم و سیر نمیشدم ازش (و هنوزم سیر نشدم)

پدرم به من کمک کرد که کامپیوتر 386 خودمو بسازم (زمانی که پنتیوم ها محبوب بودن)، که خیلی خیلی مهیّج بود. من به صورت خودآموز زبان پاسکال رو یاد گرفتم و داستان های ساده "خودتون ماجراتونو انتخاب کنین" و بیشتر متن های پیچیده ماجراجویی برای نزدیکانم. (خب "پیچیده" این بود که شما از اتاقی به اتاق دیگه برین و چیزی بردارید و بخورید!) در 16 سالگی با C++ برنامه می نوشتم، بنابراین وقتی به دانشگاه رفتم، 8 یا 9 سال تجربه از قبل داشتم.


7. پروژه ها و برنامه های شما قبل از AdBlock چی بودن؟ ممکنه در موردشون صحبت کنین؟

پروژه دانشگاه من در دوره فوق لیسانس، تغییر مسیر روتر های وایرلس که ترافیک رو به کامپیوتر هایhandheld بفرستن برای ذخیره قدرت باتری.

در زندگی حرفه ای من، به ترتیب، من در ساخت نرم افزار مدیریت بیمارستان همکاری کردم، برای تیم تبلیغات گوگل کار کردم، دو تا وب سایت تجارت الکترونیک راه اندازی کردم، C جاسازی شده در تجهیزات دارویی رو نوشتم، یک شبیه ساز شبکه نوشتم که از API نقشه های گوگل استفاده می کرد، موتور جستجو رو در سایت CareerBuilder.com بهینه سازی کردم که از الگوریتم های پیدایشی استفاده کردم و بخشی از OpenStack رو ساختم که مربوط به محاسبات سیستم بود.

در اوقات شخصیم، شبیه ساز شکار/درنده رو نوشتم، یک ماژول تبدیل صدا به متن در پایتون، الگوریتم های پیدایشی که تصاویر زیبایی رو ترسیم می کردن.

هم چنین یک سرور چت برای خودم و همسرم که می تونستیم از فاصله نصف جهان با هم چت کنیم. اون زمان هنوز چت و Instant Messaging وجود نداشت.

هم چنین چندین برنامه آموزشی برای دانش آموزان همسرم نوشتم، یک شبیه سازی CPU، و یک روبات که می تونستی با تلفن بهش زنگ برنی و یه بازی 20 سواله باهاش بکنی.

اوه! در دانشگاه من یک اسب تروجان نوشتم که صفحه ورود یونیکس رو با برنامه من عوض می کرد و بعد زمانی که شما رمزتون رو وارد می کردین می گفت: "gotcha!" (؟!) من به دلیل همین کار، شانس سرپرستی یک آزمایشگاه کامپیوتر رو از دست دادم :)

و به جز همه این ها، دها برنامه –اگر صدها نباشه- نوشتم و گم شدن یا فراموششون کردم. به تمام خوانندگات وبلاگت که تازه برنامه نویسی رو شروع کردن و واقعاً علاقه دارن توصیه می کنم: لطفاً تمام کدها رو در یک جایی نگه دارین، که بعد از 20 سال بتونین به عقب برگردین و به اونا نگاه کنین و ببینین همش علاقه هست! گم کردن اونا باعث آزردگی میشه. من هنوز دنبال فایل اجرایی برنامه "سرنوشتتونو خودتون انتخاب کنین" که در 15 سالگی نوشتمش می گردم، به خاطر اینکه من سورس کدشو گم کردم اما یه روزی ممکنه با مهندسی معکوس در اسمبلی، کدش رو به دست بیارم.


8. با چه زبان های برنامه نویسی ای کار می کنید؟

علاوه بر جاوا اسکریپت برای AdBlock، من از پایتون و Bash برای خودکار کردن بعضی از کارهای توسعه استفاده می کنم. پایتون سال ها زبان مورد علاقه من بوده، اگر چه جاوا اسکریپت جاشو گرفت. من فکر می کردم C# فوق العادس قبل از اینکه پایتون رو کشف کنم :)


9. در مورد وب 2 و تبلیغات در وب 2 چی فکر می کنین؟ می تونین یه راه حل ارائه بدین برای داشتن تبلیغاتی اخلاقی تر در وب 2 بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران و در حالی که همچنان این تبلیغات برای شرکت ها و مردم مفید باشن؟

من فکر می کنم به این سوال در سوالات قبلی پاسخ دادم. اگه کاربرا بتونن تبلیغاتی که می بینن رو به تبلیغات مورد علاقشون محدود کنن، کاربرها راضی تر خواهند شد و توجه بیشتری به تبلیغات می کنن. کاربرا روی تبلیغات بیشتری کلیک می کنن و تبلیغات چی ها و ناشرها پول بیشتری در میارن. حداقل، امیدوارم این طور باشه!


10. من چند واژه می نویسم. لطفاً عقیده خودتون رو در مورد هر واژه بنویسین:

کامپیوتر: یه ابزار که می تونه برای کارهای خوب یا بد به کار بره

اینترنت: بهترین امید برای آزادی مظلومان

برنامه نویسی: پیشه ای که کمک می کنه ایده ها رو اجرا کنیم و به زندگی بیاریم

تبلیغات: سوالات قبلی رو ببین :)

AdBlock!: این باعث میشه من فکر کنم که خیلی دیر کدش رو نوشتم زمانی که کار تمام وقتم نبود، و از کاربرانی که بهم ایمیل می زنن و تشکر می کنن، و این که من از تخصصم استفاده می کنم تا دنیا رو تبدیل به مکان یه ذره بهتری کنم...

کاربران اینترنت: من از این که بازخوردهای مثبتی که از کاربران اینترنت گرفتم بیشتر از بازخوردهای منفی بود، تحت تاثیر قرار گرفتم. من انتظار داشتم فقط چیزهای منفی بشنوم. شاید کاربران AdBlockتمایل دارن انسان های بهتری باشن :)

سیاست حفظ حریم خصوصی: "خصوصی" روی اینترنت تقریباً همیشه باعث میشه من به گوگل فکر کنم، که اونا بسیار سخت کار می کنن تا داده های شما رو از کسانی که میخوان به اونا دستبرد بزنن ایمن نگه دارن، که اونا اول سیاست حفظ اسرار رو به زبان ساده ای تعریف کردن، که اونا مبارزه می کنن برای حفظ هویت وبلاگ نویس های ناشناس روی سیستمشون، و اونا می جنگن برای حفظ حریم خصوصی مثل کمپانی هایی مثل فیس بوک و می خوان به ساده ترین شکل ممکن حلش کنن. امیدوارمGoogle+ به مردم کمک کنه که ببینن یه جایگزین دیگه ای هم هست به جای اینکه تمام اطلاعاتشونو به اشتراک بذارن.

انسانیت: من فکر می کنم انسانیت به صورت موروثی خدشه دار شده، و ما می تونیم به عیسی اعتماد کنیم برای حفظ ما از این ناتوانی به داشتن یک رابطه با خدا. (معین: من اینجا اضافه کنم که اینا عقاید این آقا هستن که به مسیحیت اعتقاد داره، و من هم به عقاید ایشون احترام می ذارم ولی قصد تبلیغ هیچ دینی رو ندارم...)

آزادی: شاید مهم ترین نیاز برای داشتن یک زندگی شاد

تمدن: متاسفم، این واقعاً باعث میشه من فکر کنم {تمدن} یک بازی ویدیوییه که من هرگز اونو بازی نکردم

ایالات متحده آمریکا: با وجود تمام مشکلاتش، من فکر می کنم بهترین دولت روی کره زمینه. رهبران فردی نمی تونن انسان های بزرگ و فوق العاده ای باشن، اما من خیلی خوشبختم که آزادی های زیادی دارم، و امنیتی که از یک روند انتخاباتی صلح آمیز میاد، و آزادی بیان در دولت ما وجود داره، و من آزادانه از رهبرانم انتقاد می کنم... (این نظر یک آمریکایی در مورد کشورشه. صد در صد هر کس عقیده خاص خودشو داره...)


11. چه توصیه ای به علاقه مندان به برنامه نویسی دارین؟

اگه تازه برنامه نویسی رو شروع کردین و به ریاضیات علاقه دارین، با Project Euler بازی کنید برای افزایش مهارتتون، در حالی که سرگرم کننده هم هست. اگر بازی دوست دارین، ساخت یک Tetris clone (؟) رو در جاوا اسکریپت و HTML5 امتحان کنید.

اگه موزیک دوست دارین، یه اسکریپت پایتون بنویسین که یه متن شامل نت های موسیقی رو بخونه و صدا پخش کنه. اگه غذاها رو دوست دارین، یه سایت بنویسین و دستورات آشپزی رو جمع آوری کنین.

من دیروز برای کلیسامون یه اسکریپت پایتون نوشتم که به طور اتوماتیک صدای گفتارها رو جمع کنه و روی سایتمون منتشر کنه (http://faithpcachurch.org/sermons.php). برنامه ای مرتبط با اون چیزی که دوست دارین بنویسین.

وقتی به تجربه و اطلاعات بیشتری نیاز دارین، یه پروژه متن باز پیدا کنید که ازش خوشتون میاد و پیگیری کنید که چه طور می تونین در اون پروژه همکاری کنین. بعضی مثال های بزرگ عبارتند از: jQuery, Django, Python, Ubuntu. یا یه چیزی پیدا کنین که جذاب به نظر میاد و شیرجه بزنین توش! :) AdBlockهم متن بازه، اگرچه برای قیاس با اونا کوچیکه.


“AdBlock” is very nice and powerful extension for block unwanted ads when you see websites. It’s really perfect, and it’s available for both Google Chrome and Safari Browsers.

AdBlock For Google chrome: http://chromeadblock.com/

AdBlock For Safari: http://safariadblock.com

Recently, I interviewed with AdBlock Creator Mr Michael Gundlach, that he was one of Google’s employees in the past. See the interview below


:On Tue, Aug 23, 2011

Hi
Thank you again for accept my interview request.

Michael Gundlach: You're very welcome! :)

Questions:


1. Please introduce yourself.

I'm Michael Gundlach, I'm 30 years old, I'm married to a wonderful woman named Katie. I've been programming since I was 8 years old, and I went to the University of Georgia for my undergraduate and graduate degree in Computer Science.

2. What’s your purpose from manufacturing AdBlock extension? When you started this project? And With which language you created it?

I was inspired by the Adblock Plus project on Firefox. They had no plans to build a Chrome version, and I loved Chrome, so I built AdBlock for Chrome in 2009, and Apple asked me to port it to Safari in 2010. It's all JavaScript, HTML, and CSS.

I built and support AdBlock because I pretty passionately dislike the values underlying advertising. America has developed a consumerist culture where people buy things they don't need with money they don't have, to the point where they can't get themselves out of debt. Many advertisements use sex to sell their products, which degrades women and manipulates men. People overcoming pornography addictions are subjected to temptation just by viewing the advertising that our culture produces.

So, by helping people block ads, I'm helping a tiny bit to free them from consumerism, to treat women as equals with men, and to help men not be controlled by sex. I'm happy with that! Also, I'm a follower of Jesus Christ, and these goals line up perfectly with Christian values.

And of course on top of the ideological reasons, the ads themselves are visually distracting and annoying, and they take up bandwidth. One user told me he gets fewer vomiting migraine headaches thanks to AdBlock blocking the flashing ads that trigger them. A pastor told me he recommends AdBlock to his church members when they need help recovering from porn addiction. A user in the military told me it makes browsing so much easier because the internet connections are often bandwidth-constrained. A blind user told me AdBlock makes him able to read pages more clearly because his screen reader can skip over speaking all the ads. Stories like these help me keep going :)

3. What’s about statics? How many persons downloaded it (for Chrome/for Safari)?

I don't know about downloads, but there are over two and a half million 7-day active users on Chrome, and somewhere around 1 to 2 million Safari users. Safari doesn't automatically ship AdBlock updates to users, so I don't have statistics on all the users who installed before I recently added code to count users.

4. Are you received a complaint from Advertise agencies and big companies because of blocking their ads? Is this legal in USA?

The only complaint I got was informal: after I presented AdBlock for Safari at Apple's 2010 developer conference, a guy walked up and said he worked for a large news/ads company and that they hated my work -- but that he himself loved it. I think most advertisers realize that the people who install AdBlock tend to be the ones who are less likely to click on the ads in any case.

It is indeed legal for users to view web pages however they want to view them. I'm not aware of any country where customizing a web browser's display is illegal.

5. What’s your plan for Adblock in future?

In the short term, there's an exciting new feature coming. Due to imperfect support in the browser, AdBlock hasn't been able to block ads within Flash games or within non-Youtube videos. The Chrome team is now adding better support for AdBlock, so I should be able to add this feature as soon as the Chrome team finish their work -- and my users will automatically get the update. (No such luck for Safari users, but you can switch to Chrome on Mac if you want this feature.)

In the long term, I'd like to see so many people using ad blockers that advertisers have to start paying more attention to the users' interests. In a perfect world, every ad would be so unobtrusive and pleasant that no one wanted to block them. I doubt that's going to happen, but it would be great if users could opt in with a single click to just the types of ads they wanted -- "only text ads", or "any ad that isn't sexual", or "only ads that have been targeted by my browsing habits."

This would require broad support from advertisers, so at the moment the only opt-in AdBlock offers is to text ads on Google search results, which are easy enough to detect that this feature didn't require support from Google.

6. When you start programming? What’s your first favors in technology world?

My brother is 13 years older than I, and when he was at university and I was 8 he helped me get started programming in BASIC on my father's 286 PC. I started with really simple games, such as an "Olympic javelin throwing program" that in Python would be written

for i in range(80):

print ' ' * i + '*'


but I'm sure was messier in BASIC. I got a book full of BASIC programs from the library and read through it; I modified the QBASIC games Nibbles and Gorilla on my mother's work computer; I wrote a diary program with an ASCII art animation of a diary opening. I loved programming and couldn't get enough of it (and still can't).

My father helped me build my own 386 (by the time Pentiums were popular), which was hugely exciting. I taught myself Pascal and wrote simple choose-your-own-adventure stories and more complex text adventures for my relatives (well, "complex" although all you could do was move from room to room, pick up things, and eat them.) By 16 I was writing in C++, so when I went to university I had 8 or 9 years of experience.

7. What’s your other projects and applications before AdBlock? Can you
tell about them?

My graduate university project changed the way wireless routers sent traffic to handheld computers, to save battery power.

In my professional life, in order, I've contributed to hospital management software, worked for Google's Ads Site Reliability team (ironically), built a couple of e-commerce websites, written embedded C in medical equipment, designed a network simulator using the Google Maps API, improved the search engine at CareerBuilder.com using genetic algorithms, and built part of the OpenStack cloud computing system.

In my personal time, I've written predator/prey simulations, a speech-to-text Python module, genetic algorithms that draw pretty pictures, a chat server for my fiancee and me to chat halfway across the world before instant messaging existed, several educational programs for my wife's students, a CPU simulation, and a robot that you can call on the phone to play Twenty Questions with. Oh, and at university I wrote a trojan horse that replaced the UNIX login screen with my own program and then said "gotcha!" when you typed in your password. I lost the chance to be a computer lab supervisor over that one :)

And on top of all that, there are the dozens if not hundreds of programs that I've written, lost, and forgotten about. To any of your readers who are just getting started in programming and find that they love it: PLEASE put all your code in a code repository somewhere, so that 20 years later you can look back at it all fondly! It'll hurt to lose it. I'm still holding on to the .exe of the giant choose-your-own-adventure I wrote when I was 15, since I lost the source code but could maybe reverse engineer the assembly one day.

8. With which programming languages you work?

In addition to JavaScript for AdBlock, I use Python and bash for automating some development tasks. Python has been my favorite language for years, though JavaScript is catching up on it. I thought C# was great before I discovered Python :)

9. What do you think about Web 2.0 and advertising on Web 2.0? Can you present a solution to have more ethical advertising on web 2.0 without annoying users while it can be profitable for companies and people?

I think I answered this one above. If users can limit the ads they see to those they are happy to see, users will be happier, users will pay more attention per ad, users will click more ads, and advertisers and publishers will make more money. At least, that's what I hope!

10. I write some words. Please write your opinion about each word:


Computer: A tool that can be used for good or for evil.

Internet: The best hope for democracy for the oppressed.

Programming: The profession that comes closest to making ideas come to life.

Advertise: See above ;)

Adblock! : This makes me think of staying up much too late to write code back when AdBlock wasn't my full-time work; and of the users who email me to say thank you; and that I'm using my skills to make the world a slightly better place.

Internet users: I'm impressed that I get much more positive feedback from users on the Internet than negative feedback. I expected to hear only negativity. Maybe AdBlock users just tend to be nicer people :)

Privacy policy: "Privacy" on the net almost always makes me think of Google -- that they work so hard to keep your data safe from those who want to see it, that they were the first to make a privacy policy in simple language, that they fight to protect the identities of anonymous bloggers on their systems, and that they've continued to fight for privacy as companies like Facebook treat it so lightly. I'm hoping Google+ helps people see that there's an alternative to making all their information public.

Humanities: I think that humanity is inherently flawed, and that we can trust Jesus to save us from this inability to have a relationship with God.

Freedom: Perhaps the most important requirement for living a happy life.

Civilization: Sorry, all this really makes me think of is the video game, which I've never played.

USA: Despite its problems, I think it's the best government on Earth. The individual leaders may not be great, but I'm so blessed to have so much freedom, and the security that comes with a peaceful electoral process, and that freedom of speech is built into our government, and that I can freely criticize my leaders...

11. What’s your suggestion to people that interested in programming?

If you're new to programming and you like math, play with Project Euler to develop your skills while having fun. If you like games, try building a Tetris clone in JavaScript and HTML5. If you like music, write a Python script that reads a text file full of notes and plays a song. If you like food, write a website that lets you store recipes. Yesterday I wrote a Python script for my church that automates cleaning up and compressing the sermon audio and publishing it to our website (http://faithpcachurch.org/sermons.php ). Just write programs related to things you're passionate about.

When you need more experience, find an open source project you care about and find out how to contribute to it. Some large examples are jQuery, Django, Python, Ubuntu. Or find one on GitHub that looks interesting and dive in. AdBlock is also open source, though it's tiny by comparison.

*** با سپاس فراوان از آقای Michael Gundlach برای شرکت در این مصاحبه ***

۱ نظر:

ناشناس گفت...

معین جان فوق العاده بود. خیلی استفاده کردم. نکات جالب و قابل توجهی داشت علی الخصوص اون قسمت آخرش که توصیه کرده بود به پروژه های بزرگ بپیوندیم. خیلی حس خوبی میده.
ممنون
حسام کمالان